Kalbėti apie matomumą, kai važiuojame automobiliu, galima iš praktinės pusės, pvz., pagal tai, ar kokybiški stiklai automobiliams. Taip pat galima kalbėti ir apie KET nustatytus reikalavimus, kas yra matomumas, kas yra geras matomumas, kada jis apskritai geras ar blogas.
Stiklų kokybė ir šviesumas
Visų pirma, reikia užtikrinti, kad yra gera automobilio būklė. Svarbiausia matomumui yra veidrodėliai ir stiklai. Todėl stiklų keitimas autobusams gali iš esmės net išgelbėti kelių dešimčių keleivių gyvybes. Jeigu stiklai prieš tai buvo blogos būklės. Stiklai neturi būti per tamsūs. Tačiau yra išlygų. Kai kurie stiklai turi save tamsinančią savybę, atsirandančią tuomet, kai būna stipri saulės šviesa. Tai padeda vairuotojui išvengti akinimo. Tačiau pagal KET reikalavimus, toks stiklas negali būti tamsintas, nes priekiniai stiklai privalo būti visiškai skaidrūs. Taip pat reikia, kad stiklai būtų švarūs, reguliariai valomi kritulių metu, o apskritai valomi nuo apnašų, purvų, kitų matomumą bloginančių faktorių. Taigi, stiklų kokybė mums reikalinga visada kuo geresnė. Jeigu yra įtrūkimų – irgi negerai, nes jie gali plėstis, gali labai pablogėti stiklų kokybė. Reikėtų viską įvertinti iš karto.
Ką Ket apibrėžia kaip gerą matomumą
Jeigu kalbėtume apie kelių eismo taisyklėse esančius terminus, tai pastebėtume, kad matomumo sąvoką yra gana plati. Yra visa sąlygų ir reiškinių, kurie nulemia matomumą. O geru matomumu laikoma tokios aplinkybės, kuomet vairuotojas gerai mato bent 300 metrų į priekį. Kas daro įtaką tam matomumui be jau aptartų automobilio stiklų būklės?
Paros metas
Pirmiausia, labai svarbu, kad būtų tikrai geras paros metas. Šviesusis paros metas, diena – palankiausi važiavimui, nes tada yra šviesu. Matomumas suprastėja, jeigu važiuojate tokia kryptimi, kad jus akina saulė. Tada reikia saugotis ir imtis priemonių: tamsių akinių, ar kitų apsaugų. Naktis yra labai nepalanki, nes tamsoje matome blogiau, orientuojamės tik pagal šviesas, atšvaitus, tačiau kliūčių, kurios neturi apšvietimo ar šviesą atspindinčių detalių, nematome išvis. Ryte švintant yra lengviau vairuoti negu vakare, kuomet situacija tik aštrėja ir vis labiau temsta.
Kita
Svarbu, kad vairuotojai tinkamai naudotų artimąsias ir tolimąsias šviesas ir vieni kitų neakintų, važiuodami ilgesnius atstumus. Taip pat turi būti ir apskritai gerai veikiančios šviesos. Rūko žibintai vieninteliai gerina matomumą, esant blogam orui. Oro sąlygos labai svarbios, nes priklausomai nuo kritulių, gali labai prastėti matomumas. Vairuotojo fizinės savybės (rega, nuovargis) irgi svarbu.
Važiuojant automobiliu labai svarbu geras matomųmas. Niekada negali žinoti, kas gali iššokti ant kelio, todėl reikia nuolat būti budriam. Ypač budrūs turi būti krovinių pervežėjai. Jeigu logistikoje vadybininkai yra atsakingi už įvairių sąpšgų, niuansų žinojimą, tai vairuotojai, turi būti budrūs ir atsargūs. Tokio tandemo dėka puikiai bus galima vykdyti krovinių pervežimą.
https://hlogistics.lt/incoterms-salygos